Click! Click! Click

Tuesday, July 1, 2014

Salam Ramadhan

Salam korang, Alhamdulillah harini dah masuk hari ke-4 kite berpuase. Memang tertunggu je bulan Ramadhan ni.  Rase macam sekejap je masa, tengok-tengok dah mase waktu berbuka. Korang mesti meriah kan time berbuka. Paling best time pergi bazar. Now, nak membeli kat bazar pon kene survey jugak sebab totally harge makanan kat bazar lebih mahal dari hari bukan bulan puase. Kalau kat Kuantan ni,  bazar paling meriah and besar dekar Taman Kerang ni. Kat sini femes sebab ramai orang suke berbuka dekat padang sini


Tapi harge mahal la compare dengan bazar tempat lain. Semalam aku pergi sane majority kuih jual 5 rm2...Biase kite beli 3 or 4 rm1 kan. Lepas tu, murtabak majority jual rm4-6. Ade satu kedai je jual rm3, murtabak pok pie tapi itupun ramaila orang q nak beli. Aku bese beli dekat bazar depan nirwana je. Murtabak die rm3 je tapi sedap and berbaloi. Murtabak memang wajib dalam family aku time berbuka. Kalau takde macam tak lengkap je. hehehe.
Lepas berbuka, semayang maghrib then bersiap untuk semayang terawih. Selalu aku ikut mak aku terawih dekat surau umah aku. Yela bile lagi aku nak berjemaah. Time Ramadhan ni la kumpul ibadah. Aku pergi dalam pukul 8.15pm and balik dalam pukul 10pm. Then, balik je sempat la nak tengok-tengok tefon jap tengok intagram and fesbuk then terus tido. hehehe. Tapi semalam aku sempat la tengok satu instagram ni. Die jual shawl ruffle. Macam cantek je...macam lawo je kan...Meh aku share dengan korang instagram and fesbuk dorang. Tudung square scarf die pon cantek-cantek aku tengok.

Cantek kan....Color pon pastel and sweet je. Korang ley la follow dorang @purdypetals at facebook or Instagram.


Photobucket

No comments:

Post a Comment

Klik, klik tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...